سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پسر بد

آدم کیست؟ همان شخصیتی که آزاد است، اگر عالم بشوی آزاد نمی شوی ولی اگر آدم بشوی آزاد خواهی بود. سعدی هم گفت: مگر آدمی نبودی که اسیر دیو ماندی؟ « براستی آدم محترم است و شایستة تکریم» اگر فهمیدیم که آدم کیست می دانیم آزادی چیست.
.آزادگی در بندگی خداست. جهانی فکر کنید، اجتماعی باشید، هر چه می خواهید برای همه مردم از هر دین و نژاد بخواهید. از افکار پست و کوچک خود خواهانه بگذرید تا آزاده باشید. جهان بینی وحدت یعنی اعتقاد به اتحاد و یگانگی خدا و جهان و بی نهایت بودن هستی، فرد را دارای ایدئولوژیی می کند که با ایدئولوژی همه مکاتیب فلسفی و سیاسی متفاوت است. ایدئولوژی وحدت بر این بنیاد بنا شده که: «من خدمتگذار جهانیان هستم. من به طبیعت عاشقم و مشتاقم که نثار دیگران شوم» راستی با این طرز تفکر آیا آزاری به دیگران خواهد رسید؟ آیا حرص و آز، ‌بخل و حسد، غرور و کبر، ریا و سوظن و کینه در نهاد شما پیدا خواهد شد؟ این صفات زشت عامل اصلی همة بدبختیهای بشر است، جنگهای جهانی به سائقه و انگیزة این صفات ناپسند که در نهاد ملتها بویژه زمامداران شعله می کشد، آسایش انسانها را بهم زده است.
برای نجات از این صفات رذیله، راهی جز نفی خود نیست. «خودپرستی مکن این ملک خدایی دارد» اما افسوس انسانهایی که بعد از یک عمر اسارت زندان و نفس خویش تنها نام آزاده را یدک میکشند ولی در بند شهرت و زور و تزویر و مقام و موقعیت گرفتارند !!!!




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ

پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 22735